محمد أحمد العبدالله

محمد أحمد العبدالله

ثقافي - فكري
 
البوابةالرئيسيةاليوميةس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 We , the people the occupied Arab Golan

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
محمد
Admin
avatar

عدد المساهمات : 97
تاريخ التسجيل : 29/07/2010
العمر : 37

مُساهمةموضوع: We , the people the occupied Arab Golan   الأربعاء يونيو 29, 2011 2:25 am

To the Secretary-General of UNITED NATIONS.
Mr. Ban Ki – moon
To the World Red Cross Organization
To the Ambassador to the United States of America in Damascus
To the Ambassador to the United Kingdom British Damascus
To the Ambassador of the People's Republic of China in Damascus
To the Ambassador of the Federal Republic of Russia in Damascus
To the Ambassador of the France in Damascus
We , the people the occupied Arab Golan
Who have been driven out of our own homes and lands by the Zionist occupation by force In June 1967.
The Zionist occupation forced us to leave our own homes after they had destroyed our Cities, towns, villages and farms, using all Kinds of sophisticate and destructive weapons.
The spread terror in the hearts all of the people , killing , arresting, making use of their military superiority and their ability to challenge and neglect all the world resolutions and even the intentional human laws and covenants which confirm the necessity of protecting civilians during wartime.
Since then we are still lining in comps dreaming of going hack to our awn home and bands In Golan.
Those who remained, in spite of the Zionist terrorism, In Golan are still facing the most brutal methods of suppress , hunger , blockade, imprisonment al or of their sons are still in the prisons of the occupying Zionist entity since long time .
We the people Golan appeal to you and all the good powers all aver the world to a tend with us and support our efforts to return to our Golan, and to make " Israel kreel" carry out the international resolutions which necessitate the repatriations of the Syrian Golan People.
Appealing to the world effective powers at the Security Council and other international related institutions to do as fast as possible for carrying out All the resolutions concerning the repatriation of Golan' s people and the return of Golan ,itself, to its motherland, Syria. according to resolution (242 and 338) confirm our legal right to use all possible and available means to liberate our usurped land and homes if the world legality fails in securing our rights accorded by the world community ..
We, again, confirm our trust in the world legality, in our Just Question and the fact that of your country is able to establish world peace and security ... the comprehensive, Just peace which Syria has been doing its best to achieve since long time fine.

Golan،s people






نحن أهالي الجولان العربي السوري المحتل الذين هجّرنا الاحتلال الصهيوني بقوّه السلاح حين شن عدوانه الغادر على بلادنا في الخامس من حزيران 1967 .
لقد أرغمنا الاحتلال على الخروج من بيوتنا بعد أن دمر المدن والقرى والمزارع مستخدماً في ذلك كل أنواع الأسلحة وكل أشكال التدمير وأشاع الرعب في نفوس السكان فقتل من قتل واسر من أسر وأرغم الآلاف من سكان الجولان على النزوح، مستغلاً في ذلك تفوقه العسكري وقدرته على تحدي كل القوانين والأعراف الدولية وكل المواثيق التي تؤكد حماية المدنيين خلال الحروب مهما كانت الظروف ومنذ ذلك الوقت ونحن نعيش في مخيمات الشتات ونحلم في كل يوم بالعودة إلى ديارنا التي اغتصبها الاحتلال .... أما إخواننا الذين صمدوا في بعض قرى الجولان فهم يتعرضون لأبشع أنواع القمع والتجويع والحصار والاعتقال، وهناك العديد من أبنائهم في سجون الاحتلال منذ سنوات طويلة وما تزال عمليات الاعتقال والملاحقة مستمرة حتى الآن.
نحن أبناء الجولان نتوجه إليكم، وإلى كل القوى الخيرة في العالم من أجل نصرة حقنا في العودة إلى بيوتنا وأرضنا التي سلبها الاحتلال الصهيوني بقوة السلاح , والعمل على تنفيذ القرارات الدولية التي تؤكد عروبة الجولان وحق أهله في العودة إلى ديارهم .
وإننا إذ نناشد القوى الدولية الفاعلة في مجلس الأمن والمؤسسات الدولية ذات العلاقة أن تسارع إلى تنفيذ قراراتها المتعلقة بعودة الجولان إلى أهله الشرعيين وفقاً للقرار (242 و338 ) والى حضن الوطن الأم سورية .. فإننا نؤكد حقنا المشروع في استخدام كل الوسائل المتاحة من أجل تحرير أرضنا والعودة إلى ديارنا إذا أخفقت الشرعية الدولية في ضمان حقوقنا التي اقرها المجتمع الدولي , نؤكد مجدداً ثقتنا بالشرعية الدولية وبعدالة قضيتنا .
أبناء الجولان المحتل

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
We , the people the occupied Arab Golan
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» فرصه عمل بالمملكه العربيه السعوديه QC & QA Manager (Preferably Saudi/Arab)
» "la ficelle de "GUY DE MAUPASSANT
» جبت لكم كلـــــلماتنشيد العفاااسي ..رمـــضان....

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
محمد أحمد العبدالله :: الفئة الأولى :: البطيحة-
انتقل الى: